כלי הרכב היום אמנם משוכללים וחכמים, אך גם הם, כמו כל דבר, מתבלים וצריך לטפל בהם.
הטיפולים התקופתיים מתבצעים על פי הוראות היצרן. כיום עם השתכללות כלי הרכב ממליץ היצרן לטפל ברכב כל 15,000-20,000 ק"מ (ולפעמים יותר).
רכב שאינו מגיע בשנה לכמות הקילומטרים לטיפול, מומלץ לבצע את הטיפול אחת לשנה.
בטיפול תקופתי, שיש לעשותו תמיד במוסך מורשה, יתבצעו הפעולות האלה:
- החלפת שמן מנוע ושמנים אחרים.
- החלפת פילטרים.
- החלפת רצועות, מצתים, רפידות בלימה – לפי הצורך.
- איתור תקלות או חלקים פגומים והחלפתם.
- שיפוצים וכוונים נדרשים.
את הטסט השנתי עושים במכון מורשה מדי שנה לאחר תשלום האגרה. מכונית פרטית חדשה פטורה מטסט בתום השנה הראשונה, אך אינה פטורה מתשלום אגרת רישוי.
בבדיקת הטסט נבדקים הדברים האלה:
- התאמת מסמכי הרכב לרכב, למנוע ולשלדה.
- תקינות לוחיות הזיהוי.
- תקינות הפנסים והאורות, כולל כיוון אורות.
- המצאות אביזרי חובה ובהם משולש אזהרה ואפוד זוהר.
- חיבורי הגה.
- תקינות צמיגים ובלמים.
- מגבים (וישרים).
- פליטת חומרים מזהמים.
רכב העובר את הבדיקה זוכה בחותמת המתאימה ובמדבקה על השמשה הקדמית המעידה על תוקף רישיון הרכב אחרי תשלום האגרה והטסט.